maandag 13 juli 2015

Charbonnage du Gouffre

De tweede locatie op het lijstje van gisteren: Charbonnage du Gouffre! De restanten van wat ooit een koolmijn was. Het vinden was helemaal niet moeilijk, en het binnenkomen was nog makkelijker! De locatie is helemaal omheind, maar een deel van de omheining was geforceerd door een bezoeker voor ons, dus konden wij gewoon binnen wandelen. Hoe lang geleden de omheining al geforceerd is, daar heb ik geen idee van.
Ik vraag mij af hoe de mijn er uit zag toen ze nog in gebruik was, want ik kan mij bijna niet voorstellen hoe het er ooit heeft uitgezien, aangezien het nu echt een puinhoop is. Er lag overal rommel buiten het gebouw. Ook zijn de gebouwen al goed met graffiti bespoten. Maar dit is geen wonder, en was voor mij ook niet onverwacht. De mijn is reëel leeg, maar het vervallen architecturale aan de gebouwen blijft mooi om vast te leggen. Het is heel groot en je zou er heel lang rond kunnen lopen, ik denk zelfs dat ik een deel gemist heb! Je moet alleen wel een beetje opletten op waar je voetjes neerkomen. Maar het is zeker eens de moeite waard!














Bezocht op 12/07/'15

Dit vind je misschien ook leuk... 




Gravestone Church




IM Powerplant Koeltoren




Op stap 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tips en meningen zijn welkom. Deze reactie-ruimte dient enkel over urbex/fotografie te gaan. Reacties buiten dit onderwerp worden genegeerd en verwijderd.